Czym jest Ad Tracking

Jesteś ciekawy, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoimi reklamami i co ich tak naprawdę interesuje? Jeśli tak, to śledzenie reklam jest doskonałym rozwiązaniem dla Twojej firmy. Proces ten odpowie na Twoje pytania.

Więc, co to jest śledzenie reklam?

 

W tym wpisie omówimy śledzenie reklam i podamy trzy powody, dla których warto skorzystać z tej strategii. Skonsultuj się z nami pod adresem august@blackmewa.pl jeśli jesteś ciekaw jak Ad Tracking może pomóc Twojej marce.

 

Skoro wiemy już, że śledzenie reklam może przynieść nam ogólną wiedzę na temat naszych użytkowników, porozmawiajmy o szczegółach.

Co konkretnie można śledzić w reklamach?

Z śledzenia reklam, można uzyskać różne wskaźniki dotyczące zachowań odbiorców na swojej stronie i w reklamach. Możesz śledzić wiele wskaźników, takich jak:

  • Wyświetlenia reklam
  • Reakcje
  • Kliknięcia
  • Oraz wiele innych internetowych zachowań.

Ad tracking dostarcza naprawdę wiele danych dla Twojej firmy. Jednakże pamiętaj by wybrać spośród nich tylko to co ważne dla Ciebie samego.

No dobrze, ale jak śledzić reklamę?

Posiadamy trzy główne sposoby śledzenia reklamy
1. Śledzenie URL
2. Śledzenie za pomocą Pixela
3. Śledzenie za pomocą Cookies’ów

URL tracking

Kiedy zainwestujesz w usługi śledzenia reklam, będziesz miał możliwość śledzenia aktywności poprzez adresy URL. Tracking URL to skuteczny sposób na śledzenie zachowań odbiorców na Twojej stronie.

Śledzenie adresów URL wykorzystuje standardowy adres URL strony internetowej i dodaje na koniec token śledzący. Kiedy użytkownicy klikają na ten adres URL, wysyła on sygnał z powrotem do Twojego narzędzia śledzącego. Od tego momentu możesz śledzić zachowania na swoich reklamach lub stronach.

Dzięki funkcji śledzenia adresu URL uzyskasz informacje o tym, gdzie użytkownicy klikają na link. Jeśli prowadzisz kampanię reklamową na wielu stronach internetowych, możesz użyć narzędzia do śledzenia URL, aby zobaczyć, które kampanie przynoszą najwięcej kliknięć i zoptymalizować pozostałe kampanie.

 

 

Jest to idealny sposób, jeśli chcesz śledzić wizyty lub leady. Można go również wykorzystać do śledzenia konwersji. Ta opcja jest świetna, jeśli chcesz skupić się bardziej na tym, jak ludzie znajdują Twoją firmę i czy konwertują.

Tracking pixels

Kolejnym popularnym sposobem pozyskiwania danych o reklamach są piksele śledzące. Piksele te są przezroczystym obrazem 1×1 piksela, który można zintegrować z mailami, reklamami i stronami internetowymi.

Kiedy ktoś odwiedza Twoją witrynę lub wyświetla Twoją reklamę, piksel wysyła sygnał z powrotem do narzędzia śledzącego, aby powiedzieć Ci, że ktoś widział tę stronę. W rezultacie, piksel śledzący dostarcza Ci wyczerpujących danych o użytkownikach i ich aktywności.

Ponieważ masz dostęp do ogromnej ilości informacji, będziesz chciał skupić się na śledzeniu informacji, które mają największe znaczenie dla Twojej firmy.

Dzięki pikselowi śledzącemu możesz śledzić, ile osób ogląda Twoją reklamę w porównaniu z liczbą osób klikających na nią. Możesz śledzić, jak ludzie poruszają się po Twojej stronie i jakie strony przeglądają. Pomaga to uzyskać kompleksowy obraz idealnego odbiorcy i jego zachowań w sieci.

Jeśli chcesz zrozumieć, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją treścią, śledzenie pikseli pomoże Ci zrozumieć ich zachowania.

Cookies

Ostatnim rodzajem śledzenia reklam są pliki cookie. Pliki te działają jako narzędzie śledzące, pomagające uzyskać wgląd w zachowanie odbiorców. Zazwyczaj używasz ich na swojej stronie internetowej, ale możesz również użyć ich do śledzenia zachowań na reklamach.

W przypadku plików cookie, firmy zazwyczaj proszą o zgodę użytkowników przed śledzeniem ich aktywności. Dzięki temu użytkownicy mogą być informowani o stronach internetowych, które śledzą ich aktywność.

Wiele firm używa plików cookie do tworzenia własnych zachowań użytkownika, dzięki czemu można zapewnić lepszy content swoim odbiorcom

Jeśli chodzi o śledzenie reklam, wiele firm używa plików cookie do tworzenia reklam retargetowanych. Jest to realna opcja, ponieważ można śledzić wszystkie informacje na temat zachowań przeglądania odbiorców, co pozwala na dostarczanie niestandardowych doświadczeń z reklamą.

Pliki cookie pomogą Ci zbudować profil użytkownika na podstawie jego aktywności i nawyków przeglądania internetu. Możesz wykorzystać te informacje i stworzyć reklamy, które zainteresują Twoją publiczność.

Podsumujmy ????

Czemu powinienem używać tracking’u?

  1. Znaj swoją publiczność!

Dzięki lepszemu poznaniu swoich odbiorców będziesz w stanie prowadzić dużo dokładniejszą kampanie, bez przepalania budżetu.

Niezwykle cenne jest zrozumienie, jak publiczność wchodzi w interakcję z reklamami.  Jeśli Twoje reklamy nie działają to będziesz w stanie powiedzieć – dlaczego – oraz dostosować je do odbiorców
2. Bardziej trafione reklamy – lepsze wyniki

Największym problemem prowadzenia reklam przez marki jest to, że reklamy nie przynoszą zakładanych efektów. Nic w tym dziwnego, jeśli komunikat reklamowy nie trafia do osób do których powinien. Im bardziej dostosujesz reklamę do odbiorców tym większa szansa, że zainteresujesz go – co potencjalnie przełoży się na sprzedaż.

A nawet jeśli nie na natychmiastową, to dalej będziesz mógł stosować rekmarketing jednakże już do odpowiedniej grupy odbiorców.

 

3. Lepszy zwrot inwestycji

Tutaj nie ma co się rozpisywać, skoro reklamy trafiają do odpowiedniej grupy to więcej osób w nie klika co sprawia, że mniejszym kosztem zyskujesz lepsze wyniki.

Zacznij korzystać z Trackingu jeszcze dziś!

Ad tracking to idealny sposób na poznanie swoich odbiorców, a następnie wykorzystanie tych informacji w kampanii reklamowej.

Jeśli posiadasz jakieś pytania lub chcesz abyśmy przygotowali dla Ciebie taką kampanię, prosimy o kontakt pod adres august@blackmewa.pl przygotujemy dla Ciebie specjalną strategie kampanii reklamowej, a następnie możemy ją dla Ciebie zrealizować!

SEO vs Social Media: co jest lepsze?

SEO vs Social Media: co jest lepsze?

Trwa dyskusja na temat tego, która strategia marketingowa –marketing w wyszukiwarkach czy marketing w mediach społecznościowych – przynosiwiększy wzrost inwestycji. Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie. Na początku powiedzmy co jest czym: – Search engine optimization...

O optymalizacji reklam na Facebook’u

O optymalizacji reklam na Facebook’u

Na faceboook’u codziennie jest aktywnych  ponad 1,5 miliarda użytkowników. Nic dziwnego więc, że ta platforma jest najczęściej wykorzystywana przez firmy jako okazja do rozwoju i pozyskania nowych klientów.  Dzięki reklamom na Facebooku możesz dotrzeć do ludzi...