Jak dbać o bezpieczeństwo własnej strony internetowej?

ama obecność online zapewnia Twojej firmie cenną widoczność, ale żeby wzbudzić zaufanie konsumentów do zakupów w Twojej firmie potrzebujesz bezpiecznej strony internetowej. Uruchomienie estetycznej i przemyślanej strony firmowej może generować świadomość marki i ułatwić interakcje z klientami. Jednak to bezpieczeństwo przy tworzeniu strony powinno być priorytetem- w przeciwnym razie strona może odstraszyć klientów.
Jak zatem zadbać o bezpieczeństwo naszej strony?
W dzisiejszym wpisie omówimy w telegraficznym skrócie najważniejsze aspekty na które należy zwrócić uwagę na różnych etapach tworzenia strony internetowej. Jeśli potrzebujesz więcej informacji lub chciałbyś zbudować bezpieczną stronę internetową dla swojej firmy, skontaktuj się z nami online lub zadzwoń pod numer +48 666 608 143, aby dowiedzieć się więcej o naszych usługach projektowania stron internetowych!

Solidne fundamenty to podstawa, dlatego wybierz dobry hosting.

Do uruchomienia strony potrzebujesz hostingu. Każdy dostawca usług ma swoją unikalną ofertę, oferowane pakiety zazwyczaj mają szereg dodatkowych opcji które mogą się wydawać korzystne. Na co zwracać uwagę przy wyborze hostingu? Stopień bezpieczeństwa zależy od tego, czy w ofercie są takie funkcje, jak zapora sieciowa (WAF) i ochrona przed atakiem typu DDoS.
WAF jest szczególnie istotnym elementem, ponieważ zapobiega bezpośrednim próbom włamania się na twoją stronę. Zainfekowanie wirusem bazy SQL i wykonywanie złośliwych skryptów pomiędzy stronami to dwa sposoby przez które wykorzystują hakerzy żeby zdobyć zastrzeżone informacje, WAF monitoruje te poważne problemy i zapobiega takim atakom.
Utrata danych lub utrata kontroli nad stroną może odstraszyć potencjalnych klientów, dlatego tak ważny jest wybór odpowiedniego dostawcy usług hostingowych który może zapewnić bezpieczeństwo Twojej strony internetowej, co jest niezwykle ważne, jeśli prowadzisz sklep e-commerce lub umożliwiasz zakładanie kont użytkownikom.

Wybierz odpowiedni CMS

System zarządzania treścią (CMS) jest przydatnym narzędziem do budowy stron internetowych i zarządzania treścią. Ale to nie jedyne korzyści płynące z wykorzystania systemu CMS dzięki wykorzystaniu takiej platformy mamy możliwość ciągłego udoskonalania ochrony, nadzorowania kodu programu i w razie potrzeby wprowadzania zmian w znacznie szybszy sposób.
Podczas tworzenia bezpiecznej strony potrzebujesz solidnego CMS.
W miarę pojawiania się nowych sposobów i luk w systemach, dobry CMS może chronić twoją stronę internetową i minimalizować zagrożenia. Systemy te mają dostęp do zewnętrznej bazy aktualizacji, proces ten można zautomatyzować, a dzięki temu najnowsze wersje oprogramowania ciągle są przystosowywane do najnowszych norm bezpieczeństwa dzięki czemu mogą pomóc Twojej stronie intrnetowej w radzeniu sobie z najnowszymi słabościami i metodami hakowania.
Wiele popularnych platform CMS, takich jak Joomla i WordPress, jest przyjaznych dla użytkownika i zapewnia bezpieczeństwo, co sprawia, że instalowanie modyfikacji jest wygodne nie tylko dla zespołu programistów, ale również dla pracowników marketingu.

Zarządzaj dodatkami i wtyczkami

Chociaż wtyczki i dodatki mogą zwiększyć komfort użytkowników, jednak ich nadmiar może otworzyć Twoją witrynę na zagrożenia. Mogą również spowolnić działanie witryny i utrudnić reakcję. Okresowa kontrola dodatków i wtyczek może zmniejszyć prawdopodobieństwo wadliwych dodatków.
Niezależnie od tego, czy dodatki te pochodzą z Twojego systemu CMS, czy od strony trzeciej, niezbędne jest sprawdzenie reputacji, szczegółów oraz historii zmian wtyczek i dodatków.
Te akcesoria do stron internetowych, podobnie jak CMS, wymagają regularnej konserwacji. Ich mechanizmy obronne przed błędami są tak dobre, jak ich rozwój. Jeśli staną się nieaktualne, otwierają Twoją firmę na zagrożenia bezpieczeństwa.
Możesz także skorzystać z dodatków specyficznych dedykowanych rozszerzeń bezpieczeństwa, które ograniczają wirusy. Wtyczki WordPress, takie jak Wordfence Security lub Sucuri Security, mogą ograniczyć infiltrację i pomóc w pracy nad budową bezpiecznej strony internetowej.

Włącz różne poziomy dostępu

W Twojej firmie różni pracownicy mogą wnieść swoją wiedzę specjalistyczną również do Twojej strony internetowej. Pozwalając im zarządzać bądź publikować treści warto zadbać o różne poziomy uprawnień. Ograniczenie uprawnień do określonych obszarów witryny lub działań może zapobiec błędom i awariom.
Ponadto oddzielne loginy dla pracowników są dobrym sposobem zarządzania poprawkami i publikowaniem treści.
Właściciele firm i przełożeni mogą posiadać konfigurować uprawnienia w sposób pozwalający na całkowitą kontrolę na publikowanymi treściami. Takie podejście pozwala zachować obecność firmy w Internecie i zminimalizować ryzyko błędów.

Wdrażaj niezawodne hasła

Niewłaściwe hasła często powodują naruszenia bezpieczeństwa danych w Internecie. Jeżeli nad Twoją stroną pracuje wielu pracowników, niezbędne jest ustalenie zasad dotyczących haseł.
Specjaliści od cyberbezpieczeństwa sugerują, że użytkownicy powinni korzystać z różnych haseł na różnych platformach. Ważne jest też aby wdrożyć oryginalne hasła z różnymi symbolami, literami i cyframi.
Uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA) to kolejna technika zabezpieczeń używana do powstrzymania hakerów. Dwuetapowe logownie pomoże lepiej identyfikować zatwierdzonych użytkowników, wiele platform CMS uwzględnia tę funkcjonalność lub umożliwia łatwe wdrożenie.
6. Skonfiguruj automatyczne kopie zapasowe
Prace nad stroną wymagają wiele wysiłku i czasu, jednak nawet najlepsze serwery mogą czasem zawieść. niszcząc twoją ciężką pracę. Systemy do tworzenia kopii zapasowych są doskonałymi rozwiązaniami. Dzięki nim w razie problemów możesz w każdej chwili przywrócić swoją stronę w kilka minut

Żeby dobrze chronić zawartość przed potencjalnymi zagrożeniami, zawsze przechowuj dane w wiarygodnej lokalizacji.
Aby uzyskać najlepsze wyniki, zainstaluj technologię która umożliwia tworzenie automatycznych kopii zapasowych, aby rutynowo zbierać dane.

Pilnuj subskrypcji, dbaj o ich aktualizacje

Zewnętrzne systemy zabezpieczeń dostarczane przez Twój hosting lub CMS zwykle są subskrybowanymi usługami. Płatne subskrypcje wymagają niezwłocznego refinansowania. Jeśli tego nie zrobisz, nikt nie zweryfikuje Twojej platformy po zakończeniu subskrypcji.
Złośliwe oprogramowanie może to wykorzystać, dlatego priorytetem jest aktualizacja tych elementów ochronnych.
Bądź na bieżąco i śledź swoje usługi, sprawdzaj które subskrypcje się kończą i jak bardzo są zintegrowane z Twoją witryną. Ustawienie alertów lub włączenie automatycznego odnawiania dla tych funkcji jest dobrym sposobem na poradzenie sobie z tym problemem.

Zaimplementuj certyfikaty bezpieczeństwa

Bezpieczne transakcje są kluczową funkcjonalnością strony. Certyfikaty Secure Sockets Layer (SSL) są ważnym sposobem na ochronę danych co ma szczególne znaczenie w przypadku sprzedaży online .
Gdy za pomocą formularzy prosisz o informacje od klientów lub odwiedzających witrynę, możesz zabezpieczyć wymianę informacji za pomocą protokołu SSL, zwykle dostarczanego przez Twój hosting. Cyberprzestępcy mogą „podsłuchiwać” sieć i gromadzić niezaszyfrowane informacje. Dzięki szyfrowaniu protokół SSL umożliwia bezpieczne odbieranie poufnych danych, takich jak numery kart kredytowych i debetowych.

Rozłóż testowanie w czasie

Podczas tworzenia struktury strony internetowej i wdrażaniu środków bezpieczeństwa musisz wziąć pod uwagę wiele czynników, przez co może się zdarzyć że umknie Twojej uwadze jakiś wadliwy element. Systematyczne przeglądanie witryny już po drożeniu projektu może ujawnić sekcje wymagające pracy.
Dlatego warto systematycznie przeglądać wszystkie podstrony i procesy, które widzą odwiedzający. Jeśli pojawią się komunikaty o błędach lub przekierowania na adresy HTTP zamiast HTTPS możesz natychmiast zareagować unikając kosztownej wpadki. Wyznacz sobie konkretny interwał czasowy do testowania strony. Dzięki temu będziesz w stanie w porę uchwycić obszary w może pojawić się problem i zyskasz możliwość na poprawienie tych elementów zanim zaszkodzą bezpieczeństwu Twojej strony.

SEO vs Social Media: co jest lepsze?

SEO vs Social Media: co jest lepsze?

Trwa dyskusja na temat tego, która strategia marketingowa –marketing w wyszukiwarkach czy marketing w mediach społecznościowych – przynosiwiększy wzrost inwestycji. Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie. Na początku powiedzmy co jest czym: – Search engine optimization...

Czym jest Ad Tracking

Czym jest Ad Tracking

Jesteś ciekawy, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoimi reklamami i co ich tak naprawdę interesuje? Jeśli tak, to śledzenie reklam jest doskonałym rozwiązaniem dla Twojej firmy. Proces ten odpowie na Twoje pytania. Więc, co to jest śledzenie reklam?...