Jaki jest Twój Social Media plan?

Misja „plan”

W social mediach trzeba mieć plan niczym John McClane w Szklanej Pułapce!

Wiele osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z marketingiem w mediach społecznościowych, błędnie wierzy, że ich doświadczenie z własnymi kontami osobistymi to wszystko, czego potrzebują, aby zacząć korzystać z różnych platform do realizacji swoich celów biznesowych. Niestety, to nie takie proste ???? Podobnie jak każdy inny aspekt strategii marketingowej, media społecznościowe wymagają planowania. Bez niego, Twoje szanse na dotarcie do potencjalnych klientów w spójny, ciekawy sposób są szczupłe, a to może skończyć się stratą czasu.Jeśli chcesz jak najlepiej wykorzystać swój czas spędzony w mediach społecznościowych, potrzebujesz kompleksowego planu. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się dlaczego, a także instrukcje krok po kroku, aby stworzyć skuteczną strategię dla Twojego biznesu.

Ale o co chodzi?

Najtrudniejszą częścią tworzenia planu społecznościowego jest przedstawienie konkretnych celów dla każdej z platform. Podczas gdy należy zachować spójność tonu i stylu we wszystkich z nich, każda z nich wymaga treści w różnych długościach i nośnikach, a w rezultacie różnych form pomiaru i analizy. Z tego powodu jeden, uniwersalny plan po prostu nie będzie działać. Jeśli brzmi to zbyt myląco, nie martw się. Poniższe siedem kroków pomoże Ci stworzyć kompleksową, skuteczną strategię dla Twoich działań marketingowych w mediach społecznościowych:
1) Zbadaj swoje social media
2) Oceń konkurencję
3) Określ swoje cele
4) Dopasuj platformy
5) Ustal swoje cele
6) Prowadź kalendarz swoich działań
7) Mierz efektywność tego co robisz!Przyjrzyjmy się teraz dokładnie każdemu z tych siedmiu kroków.

Zbadaj swoje profile w mediach społecznościowych, jakie są

Jeśli Twoja firma nie ma żadnej obecności społecznej, możesz pominąć ten krok. Ale jeśli w ogóle masz jakieś konta społecznościowe, zbadanie tego, co już robisz, może pomóc Ci określić, gdzie jest miejsce na poprawę.Dla każdej platformy, spójrz, ile razy dziennie lub w tygodniu publikujesz informacje i jakie treści zamieszczasz. Następnie sprawdź, które posty spotkały się z największym zaangażowaniem. Na przykład, czy dostajesz więcej sympatii lub ulubionych na zdjęciach, czy w treści związanej z biznesem? Jeśli umieściłeś/aś w swoich postach linki, które z nich uzyskały najwyższy poziom klikalności? Te pytania pomogą Ci określić, jakie posty lubią Twoi zwolennicy.Przeglądając swoje profile, powinieneś również zwrócić uwagę na ton, jaki użyłeś w swojej kopii. Czy brzmi on poważnie i profesjonalnie, czy też jest bardziej przyjazny i swobodny? Jeśli wiele osób napisało posty (lub sam używałeś kilku różnych stylów), może to również być wskaźnikiem tego, na co twoi naśladowcy dobrze reagują.

Oceń konkurencję

Kiedy już będziesz miał dobre wyobrażenie o tym, jak Twój biznes radzi sobie na polu społecznym, czas zobaczyć, jak stawiasz czoła konkurencji. Prawdopodobnie wiesz już, kim są Twoi główni konkurenci z branży, więc spójrz na ich profile społecznościowe i zobacz, jak dobrze sobie radzą.Jeśli nie wiesz od czego zacząć, zajrzyj do sekcji “Pages to Watch” w serwisie Facebook Insights i wybierz kilka firm, które sugerują. Jak często są one publikowane i jakiego rodzaju treści? Z jakimi postami ich zwolennicy angażują się najbardziej?To pomoże Ci zrozumieć, czego oczekują od Ciebie twoi zwolennicy (i potencjalni zwolennicy), a nawet może dać Ci kilka pomysłów na własne treści społeczne.

Określ swoje cele

Prawdopodobnie najważniejszą częścią tworzenia każdego planu jest określenie, co dokładnie masz nadzieję osiągnąć. Co chcesz osiągnąć dzięki swojej obecności w mediach społecznościowych? I gdzie media społecznościowe pasują do Twoich celów marketingowych jako całości? Media społecznościowe mogą służyć wielu różnym celom, ale oto kilka wspólnych celów, które możesz wybrać, aby je osiągnąć:

– Budowanie relacji z twoimi zwolennikami

– Współpraca z istniejącymi klientami lub klientami

– Dotarcie do nowych klientów lub klientów

– Przyciąganie uwagi potencjalnych kandydatów/pracowników

Możliwości jest wiele, a te tylko zarysowują powierzchnię tego, co można zrobić z mediami społecznościowymi, ale polecam trzymać się jednego lub dwóch na platformę. Łączenie się z publicznością jest o wiele łatwiejsze, jeśli wszystkie wasze posty są przeznaczone dla tej samej grupy osób.

Dopasuj platformy

Na przykład, jeśli chcesz korzystać z mediów społecznościowych w celach rekrutacyjnych, zdecydowanie powinieneś być na LinkedIn. Ale jeśli chcesz skupić się wyłącznie na budowaniu relacji z klientami i pokazaniu osobowości swojej firmy, możesz bezpiecznie trzymać się Facebooka i Twittera. Oczywiście, ta decyzja zależy również w dużej mierze od grupy docelowej. Nie wszystkie dane demograficzne korzystają z tych samych platform społecznościowych, a może trzeba będzie zrobić kilka badań, aby określić, gdzie twój czas spędza online. A jeśli nastolatki są częścią zamierzonej publiczności, to badanie może zapewnić pewien wgląd.

Określanie konkretnych celów

Po ustaleniu celów należy stworzyć konkretny plan, w jaki sposób zamierzamy je osiągnąć. Cele te będą zależeć od tego, co dokładnie starasz się osiągnąć, a także ile czasu jesteś gotów poświęcić na budowanie swojej obecności społecznej. Twoim pierwszym zestawem celów powinny być cele treściowe. Jak często będziesz publikował? Jakimi rodzajami treści będziesz się dzielić i w jakich ilościach? Jakiego tonu i stylu będziesz używał i czy będzie on taki sam na wszystkich platformach?Z tego miejsca możesz stworzyć kalendarz lub ustawić przypomnienia dla siebie. Cele te zależą wyłącznie od Ciebie (lub Twojego zespołu społecznościowego), więc spełnienie ich jest w 100% możliwe nawet w pierwszym miesiącu. Kolejny zestaw celów zależy jednak od Twoich naśladowców. Jeśli starasz się przyciągnąć nowych naśladowców, to ile ich jest? Jeśli starasz się zbudować zaangażowanie, ile chcesz mieć sympatii lub komentarzy na swoim stanowisku? Te cele będą nieco trudniejsze do oszacowania, ale Twoje obecne platformy społecznościowe, jak i te Twojej konkurencji, powinny dać wyobrażenie o tym, czego możesz się spodziewać.

Prowadź kalendarz swoich działań

Doskonałym sposobem na to jest ustrukturyzowanie swoich celów jako oficjalnego, obejmującego cały zespół kalendarza treści. Kalendarze treści dają Ci widok z góry na wszystkie miesięczne cele i postępy oraz zapewniają, że nie ma zamieszania wewnątrz zespołu ani nakładania się na siebie. Jeśli w przeszłości miałeś problemy z dotrzymywaniem terminów lub nie publikowałeś ich tak często, jak chciałeś, utrzymanie kalendarza treści jest świetnym pomysłem.Kiedy chcesz przeprowadzić analizę swoich celów na koniec miesiąca (gdzie ci się udało, gdzie ci się nie udało, itp.), wystarczy spojrzeć na kalendarz treści. Upraszcza to cały proces, utrzymując wszystkie ważne informacje w scentralizowanym miejscu.Jeśli jesteś zainteresowany przejściem do trasy kalendarza treści, jego złożoność zależy od Ciebie. Możesz mieć kalendarz bez kości, który po prostu zaznaczy, kiedy Twoje treści społeczne zostaną opublikowane. Albo możesz stworzyć bardziej skomplikowany kalendarz, który śledzi również takie rzeczy jak częstotliwość wysyłek, poziom zaangażowania w różne dni, itd.Jeśli szukasz inspiracji dla treści kalendarza, sprawdź darmowy szablon redakcyjny kalendarza!

Zdefiniuj wskaźniki, których będziesz używał do pomiaru

Po ustaleniu celów, nadszedł czas, aby dowiedzieć się, jak będziesz mierzyć swój sukces. W przypadku treści i celów, które chcesz osiągnąć, może to być tak proste, jak użycie takich narzędzi jak Facebook Insights i Twitter Analytics.Jeśli chodzi o inne cele, być może będziesz musiał zagłębić się trochę głębiej. Jeśli starasz się zwiększyć konwersję strony (np. zakupy w e-commerce lub wypełnianie formularzy kontaktowych), będziesz musiał ustawić cel w narzędziu analitycznym, takim jak Google Analytics.

Powiedz sprawdzam!

Kiedy spędzisz miesiąc lub dwa z planem, nadszedł czas, aby przeanalizować swój sukces. To właśnie od tego zależy, czy twoja strategia działa, i czy nadszedł czas, aby wrócić do deski kreślarskiej.Oczywiście, musisz być tutaj szczery wobec siebie. Jeśli tak naprawdę nie trzymałeś się swojego planu, analiza wyników prawdopodobnie niewiele ci powie. Ale jeśli śledziłeś go dość uważnie (daj lub weź tweet), czas przyjrzeć się, jak twoje wyniki pokrywają się z twoimi celami.Jeśli poświęciłeś czas na jasne zdefiniowanie swoich wskaźników i ustawienie odpowiednich narzędzi analitycznych, powinno to być bardzo proste. A jeśli jesteś zadowolony ze swoich wyników, to jesteś na dobrej drodze do sukcesu społecznego. Jeśli jednak nie jesteś taki szczęśliwy, to musisz zrewidować swój plan.Jeśli zdajesz sobie sprawę, że twoje cele były zbyt ambitne, może to być tak proste, jak wyznaczenie bardziej realistycznych celów z zamiarem ostatecznego skalowania się. Ale jeśli uważasz, że Twoje cele były rozsądne, a Twoje metody były problemem, może okazać się pomocne, aby wyzerować w metrykach swoich poszczególnych postów.Którymi z nich zajmowali się użytkownicy? Które z nich zignorowali? Zaangażowanie jest jednym z najbardziej wymownych wskaźników na każdej platformie społecznościowej i powinno dać ci wskaźnik tego, na co twoi zwolennicy dobrze reagują.Oczywiście, jeśli jesteś całkowicie zagubiony, outsourcing jest zawsze opcją. I choć niektóre agencje marketingowe mogą pracować tylko z klientami, którzy pozwalają im na pełną kontrolę nad wszystkimi aspektami ich strategii, można również zdecydować się na znalezienie agencji, która pracuje specjalnie z pomocą klientom budować społeczności online za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Zaczynamy John!

Jeśli nie stworzyłeś jeszcze planu socjalnego (lub wiesz, że Twój obecny potrzebuje pracy), to czas zacząć. A jeśli masz jakieś pytania dotyczące wymyślenia strategii, lub jakieś sugestie dla innych, którzy próbują zrobić to samo, daj mi znać na maila august@blackmewa.pl

Blog

lipiec 6, 2021 / Marketing / By  / 0 Comments

SEO vs Social Media: co jest lepsze?

Trwa dyskusja na temat tego, która strategia marketingowa –marketing w wyszukiwarkach czy marketing w mediach społecznościowych – przynosiwiększy wzrost inwestycji. Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie. Na początku powiedzmy co jest czym: – Search engine...

Kontakt

O mewie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Diam lectus amet, quis gravida lectus sit convallis. Aliquet pharetra et vitae, congue sit amet sed diam. Laoreet urna erat feugiat aliquet phasellus.

O mewie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Diam lectus amet, quis gravida lectus sit convallis. Aliquet pharetra et vitae, congue sit amet sed diam. Laoreet urna erat feugiat aliquet phasellus.

O mewie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Diam lectus amet, quis gravida lectus sit convallis. Aliquet pharetra et vitae, congue sit amet sed diam. Laoreet urna erat feugiat aliquet phasellus.

O mewie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Diam lectus amet, quis gravida lectus sit convallis. Aliquet pharetra et vitae, congue sit amet sed diam. Laoreet urna erat feugiat aliquet phasellus.

O mewie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Diam lectus amet, quis gravida lectus sit convallis. Aliquet pharetra et vitae, congue sit amet sed diam. Laoreet urna erat feugiat aliquet phasellus.

O mewie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Diam lectus amet, quis gravida lectus sit convallis. Aliquet pharetra et vitae, congue sit amet sed diam. Laoreet urna erat feugiat aliquet phasellus.

O mewie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Diam lectus amet, quis gravida lectus sit convallis. Aliquet pharetra et vitae, congue sit amet sed diam. Laoreet urna erat feugiat aliquet phasellus.

O mewie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Diam lectus amet, quis gravida lectus sit convallis. Aliquet pharetra et vitae, congue sit amet sed diam. Laoreet urna erat feugiat aliquet phasellus.

SEO vs Social Media: co jest lepsze?

SEO vs Social Media: co jest lepsze?

Trwa dyskusja na temat tego, która strategia marketingowa –marketing w wyszukiwarkach czy marketing w mediach społecznościowych – przynosiwiększy wzrost inwestycji. Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie. Na początku powiedzmy co jest czym: – Search engine optimization...

Czym jest Ad Tracking

Czym jest Ad Tracking

Jesteś ciekawy, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoimi reklamami i co ich tak naprawdę interesuje? Jeśli tak, to śledzenie reklam jest doskonałym rozwiązaniem dla Twojej firmy. Proces ten odpowie na Twoje pytania. Więc, co to jest śledzenie reklam?...