Czemu powinieneś zawrzeć działania na Tik Toku w swojej strategii marketingowej?

1190 sprzedaży!
19 800 przejść na stronę!
2 000 000 zasięgu!
Czyli czemu powinieneś zawrzeć działania na Tik Toku w swojej strategii marketingowej?

Odpowiedź jest bardzo prosta, TikTok już stał się 3 najważniejszą platformą społecznościową i wcale na tym nie poprzestaję. Same działania SEO czy social media, to już zdecydowanie za mało. Internet żyję wideo i mamy na to dowody.

badanie Mediapanel dla wirtualnemedia.pl

I grupa odbiorców ciągle rośnie. Dla wielu jest to coś nowego, dlatego to jest idealny moment by właśnie teraz wyprzedzić swoją konkurencję. Szczególnie, że coraz więcej to marek decyduję się na tą formę reklamy. I nie ma co się dziwić, bo jest piekielnie skuteczna 😉 Na samym dole artykułu dowiecie się jak to wygląda w praktyce.

Grupa odbiorców:
Wbrew powszechnej opinii wiele firm znajdzie swoją grupę odbiorców właśnie na TikToku.
Poniżej odrobina statystyk dotyczących TikToka

Jak możemy zauważyć na infografice –  40% jest to grupa osób dorosłych od 18-24 roku życia, którzy spędzają ponad godzinę dziennie na tym medium. Co ważne – aż 60% użytkowników nie przeszkadzają reklamy, a 40% z nich zakupiło produkt wprost z tiktoka. Dzieję się tak, ponieważ TikTok nie jest jeszcze przepełniony reklamami, a doświadczony marketem zaproponuje taki format reklamowy, że użytkownik nie zwróci uwagi, że właśnie obejrzał reklamę.

Czemu TikTok wciąga bardziej? 

Jest to jedyne medium, które ma bardzo zaawansowany proces psychologiczny zachowania uwagi. Jest on czteroetapowy i przebiega na nowo z każdym kolejnym scrollem. 

  1. Zaskoczenie
    Nigdy nie wiemy jakie będzie kolejne wideo, ani jakiego twórcy, ani co przedstawi. Więc zawsze jesteśmy zaskoczeni. 

2. Antypacja
Wiemy już jaki artysta, ale co przedstawi? Wideo często oceniamy na podstawie trendów TikTokowych, muzyce, ale nigdy nie wiemy co się wydarzy…

3. Napięcię
Odpowiednio stworzone zatrzyma nas do końca wideo. Często wykorzystuje się triki filmowe, aby użytkownik chciał zobaczyć końcówkę. Dzięki obejrzanym do końca filmom, nasze zasięgi są jeszcze większe, bez żadnej promocji

4. Rozwiązanie = dopamina
Skoro dotrwaliśmy do końca, rozwiązanie wideo zawsze wywoła w nas dopaminę lub inną emocję. Użytkownik, któremu wideo sprawiło radość chętnie przejdzie do kolejnego. I w taki sposób zostaje na Tik Toku na dłużej przeglądając Twoje materiały.

Wszystkie te elementy dzieją się często w ramach 15 sekund lub krócej, jest to podróż przez emocję, które sprawiają, że użytkownicy uwielbiają to medium. 

Reklamy
TikTok posiada bardzo zaawansowany menadżer reklam, który analogicznie do tego od FB/IG pozwala na spięcie odpowiednich zdarzeń na stronie internetowej, a następnie na marketing. 

Możemy tworzyć kampanie na zasięg, zaangażowanie, a nawet z naciskiem na konwersję. Całość działa bardzo dobrze i ma naprawdę szerokie możliwości optymalizacji.

Poniżej zamieszczamy ostatnie efekty naszej kampanii, jest to pierwsze spotkanie klienta z tym medium, bez remarketingu, bez lejka sprzedażowego. 

Jeśli jesteś zainteresowany kampanią lub szczegółami jak tworzyć – napisz do nas 🙂