3 rekomendacje dotyczące Twojej firmy w social media od profesjonalnej agencji marketingowej. 

Od razu uprzedzę – jeśli masz pytania, nie bój się do mnie napisać august@blackmewa.pl 🙂 Chętnie opowiem więcej lub zaproszę Cie do naszego biura na kawę by przegadać marketing Twojej firmy.

A teraz – zaczynamy!

  1. Własne konto reklamowe

Zacznijmy od tego, że niezależnie od tego gdzie chcesz się reklamować, musisz posiadać własne konto reklamowe. Do tego czemu własne za moment przejdziemy, jednakże zacznijmy od tego czemu musisz je mieć. Jeśli nie będziesz osiadać konta, jedyna forma promocji postów jaka Ci pozostanie to przycisk “promuj post”, który widnieje pod każdą publikacją. Klikając taki przycisk tak naprawdę ograniczasz swoje możliwości targetowania reklamy, a zdajesz się na automat i algorytmy platformy (niezależnie na której chcesz się promować). Automaty – często się mylą. Mimo że działają już zdecydowanie lepiej niż te pare lat temu, to dalej nie są w stanie przeprowadzić tak dobrej kampanii jak jesteś w stanie przeprowadzić za pomocą swojego konta reklamowego. Równocześnie, korzystając z tego przycisku nie będziesz w stanie uskuteczniać remarketingu, ani porządnego lejka sprzedażowego. Każda z platform – Facebook, Instagram, Linkedin, TikTok – posiada swoje własne narzędzie  w postaci menadżera reklam (w przypadku FB i IG jest to samo). 

A czemu konto reklamowe powinno należeć do Ciebie?

Odpowiedź jest bardzo prosta, po to by mieć kontrolę nad finansami i dostęp do wszystkich danych – takich jak grupa odbiorców wygenerowana z pixela. 

Agencje marketingowe często wyceniają samą obsługę tanio ponieważ następnie pobierają procent z budżetu marketingwego – nie ma w tym nic złego, jeśli taka jest umowa z klientam. Jednakże często klient jest nieświadomy tego, że marketer, któremu zaufał kradnie pieniądze
z budżetu. 

Równie ważne jest to, że w momencie kiedy będziesz posiadać własne konto reklamowe to budżet na reklamy będzie rozliczany między Tobą, a daną firmą, dzięki czemu będziesz w stanie rozliczać budżet jako koszt w swojej firmie 🙂 .

I pamiętaj!

Faktury od Facebook są z Irlandii na 0% VAT, natomiast agencja będzie Cie fakturowała z VATem!

2. Eksperymentuj 

Tik tok świetnie to pokazał wielu osobom, że nigdy nie wiesz czym trafisz w algorytmy i co najbardziej się spodoba Twoim fanom. Dlatego eksperymentuj, na każdej platformie. Sprawdzaj co się najlepiej sprawdzi w Twojej firmie, najlepiej w postaci testów A/B – więcej na temat testów możesz się dowiedzieć z naszego wideo;) 

3 Postaw na wideo

Social media się zmieniają, a co za tym idzie Ty również musisz się dostosować do nowych trendów obecnie najlepsze efekty przynoszą materiały wideo. 

Co więcej, Meta poinformowało, że już w niedalekiej przyszłości będzie faworyzowało właśnie te formę content. W związku z czym jest to idealny moment, aby zacząć sprawdzać ten format w swoim biznesie. Oczywiście możesz również zgłosić się do nas – przerobiliśmy już dziesiątki wideo więc wiemy co się najlepiej sprawdza – jednakże, jeśli chcesz spróbować samodzielnie, to powiem tylko jedno – trzymaj użytkownika  w napięciu 😉