Domain Authority jakie ma znaczenie i jak sprawdzić ten wskaźnik dla własnej domeny?
Uzyskanie wysokiej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google nie jest łatwym zadaniem. Musisz wziąć pod uwagę wiele czynników wpływających na ocenę strony przez googla i zoptymalizować swoją witrynę pod kątem wszystkich z nich. A co najważniejsze musisz być w tym lepszy od Twojej konkurencji.
W końcu nie jesteś jedyną firmą walczącą o pierwszą pozycję na liście w Google. Czasami nawet pomimo technicznie dobrze zoptymalizowanej strony pod kontem SEO, Twoja konkurencja pozycjonuje się wyżej. Jak więc sprawdzić, jak dobrze Twoja witryna radzi sobie z konkurencją?
Odpowiedź brzmi: możesz użyć narzędzia do sprawdzania Domain Authority. Znajomość twojego domain authority może pomóc ci zorientować się, gdzie stoisz na tle konkurencji w wynikach wyszukiwania — ale czym jest domain authority i jakich narzędzi możesz użyć, aby sprawdzić, jaki jest wynik Twojej witryny?
Co to jest domain authority?
Istnieje kilka różnych sposobów definiowania terminu „Domain Authority”.
Mówiąc ogólnie, domain authority — nazywaną również website authority lub page authority w przypadku zastosowania do poszczególnych podstron — odnosi się do ogólnej siły domeny — to znaczy jej zdolności do zajmowania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.
Powyższa wersja terminu jest stosunkowo otwarta i zależy od wielu czynników. Dlatego opracowano konkretne systemy miar do policzenia „siły” domeny. Technologie opracowane przez chociażby developerów z Moz umożliwiają za pomocą odpowiednich narzędzi przełożenie tych płynnych znaczeń na konkretne wyniki liczbowe, które możemy porównać z konkurencją.
Dlaczego autorytet witryny ma znaczenie?
Większość automatycznych narzędzi do sprawdzania SEO zwraca uwagę tylko na to- gdzie znajduje się Twoja witryna w stosunku do czynników rankingowych Google. Mówią ci, co możesz technicznie zrobić na samej stronie, aby ogólnie uzyskać wyższą pozycję. Jednak te narzędzia nie uwzględniają tego jak stoisz w stosunku do konkurencji. Jak zauważyliśmy wcześniej pod kontem technicznym, możesz mieć dobrze zrobioną stronę pod SEO i nadal pozostawać w tyle za konkurencją w wynikach.
Narzędzie do sprawdzania domain authority pozwala zobaczyć, czy jesteś nad, czy pod porzeczką, którą ustala Twoja konkurencja. Wynik jaki zobaczysz w testach domain authority da Ci bardziej rzetelne spojrzenie na to jak radzisz sobie na tle konkurencji i ile pracy jeszcze musisz wykonać nad swoim SEO.
Co więcej, jeśli masz problemy z pozyskiwaniem potencjalnych klientów i konwersji, znajomość Twojego domain authority może pomóc Ci zrozumieć, dlaczego tak jest. Być może Twoja konkurencja lepiej pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania.
Uwaga! Pamiętaj że to co Ty widzisz w swojej przeglądarce uwzględnia Twoje preferencje, glokalizację, historię wyszukań i wiele innych czynników. To co widzą Twoi potencjalni klienci najpewniej różni się diametralnie. Dlatego też tak istotne jest sprawdzenie domain authority Twojej strony.
Najlepsze narzędzia do sprawdzania domain authority
Do tej pory prawdopodobnie chcesz zobaczyć, jaki jest Twój autorytet witryny, abyś mógł dowiedzieć się, na czym stoisz. Jeśli tak, możesz się zastanawiać, którego narzędzia do sprawdzania autorytetów domeny powinieneś użyć.
Sprawdź trzy najlepsze narzędzia do sprawdzania domain authority!
1. Moz
Moz jako pierwszy opracował własne narzędzie do pomiaru domain authority. Korzystając z niego otrzymasz kompleksowe informacje o stanie witryny takie jak:
– Najpopularniejsze podstrony na podstawie domain authority
– Najczęściej linkujące domenyzewnętrzne
– Najlepsze słowa kluczowe według pozycji w rankingu
– Najczęściej polecane zajawki
– Rozkład słów kluczowych
– …I wiele więcej!
Jedyne co musisz zrobić to wejść na te stronę, wprowadzić nazwę domeny i kliknąć “Analyze domain.”
2. Ahrefs
Jednym z najbardziej godnych zaufania i powszechnie używanych narzędzi do sprawdzania domain authority jest Ahrefs. Najbardziej podstawowa wersja tego narzędzia jest bezpłatna.
W tej wersji dostajesz informacje o ogólnym wyniku domeny, całkowicie opartą na profili linków zwrotnych (dofollow). W odróżnieniu od darmowej wersji Moz nie dowiemy się tutaj wiele więcej. Natomiast płatna wersja Ahrefs to już zupełnie inna historia
To narzędzie odpowie nie tylko, jaki jest domain authority Twojej domeny , ale również dostarczy bardziej szczegółowe raporty o tym, gdzie Twoje strony są w rankingu i które z nich przesuwają się w górę lub w dół w czasie.
Płatna wersja Ahrefs zaczyna się od 99 USD miesięcznie.
3. Semrush
Narzędzie do sprawdzania autorytetów domeny firmy Semrush dostarcza bardzo podobnych informacji do narzędzia Moz. Daje Ci wgląd w widoczność Twojej domeny online, trendy i najważniejsze słowa kluczowe. Jednak nie jest tak łatwo dostępne, jak wcześniej wymienione narzędzia.
Aby uzyskać dostęp do Semrush , musisz utworzyć konto na ich stronie internetowej. Możesz albo wypełnić formularz albo zapłacić za pełną subskrypcję Semrush.
Plany abonamentowe zaczynają się od 119 USD miesięcznie. Podobnie jak w przypadku Ahrefs, wraz z pełnym oprogramowaniem otrzymasz również wiele innych pomocnych narzędzi SEO, w tym analizę konkurencji i kontrole SEO na stronie.
Jak poprawić wynik domeny
Domain authority zależy od wielu czynników SEO, ale największy nacisk kładziony jest na linki zwrotne. Nazywa się to domain authority, ponieważ jest miarą tego, jak wiarygodna lub renomowana jest Twoja witryna, i nic nie mówi o „reputacji” bardziej niż posiadanie linków zwrotnych- dofollow.
Z tego powodu zdobywanie linków zwrotnych jest najlepszym sposobem na zwiększenie wyniku Twojej domeny. Możesz to zrobić, kontaktując się z branżowymi portalami, które prowadzą katalogi firm i mogą opublikować linki polecające do Twojej witryny.
Pamiętaj jednak że liczy się jakość a nie ilość, dlatego nie twórz przypadkowych linków zwrotnych, albo co gorsze w ązdnym wypadku nie kupuje gotowych paczek linków dofollow dla swojej domeny. Ssię zdobywać linki zwrotne z witryn, które są zarówno renomowane, jak i odpowiednie tematycznie dla Twojej strony. Powinny być szanowane w Twojej branży.
Dodatkowo upewnij się, że całe SEO na stronie pod kątem technicznym jest zgodne ze standardami. Błędne indeksowanie może zaprzepaścić pozytywne efekty zewnętrznych linków.
Jak możemy pomóc w zwiększeniu domain authority Twojej witryny
Potrzebujesz pomocy w poprawie SEO i zwiększeniu domain authority witryny? Pracuj z nam! Dzięki ponad 10-letniemu doświadczeniu w marketingu wiemy dokładnie, jak promować Twoją witrynę w rankingach i sprawić, żeby Twoja strona zawsze wyprzedzała konkurencje.
Pomożemy Ci w zdobyciu wysokiej jakości linków zwrotnych i doskonaleniu całego SEO zarówno „no-site” jak i „off-site”. Nasi specjaliści przygotują strategię działań i przeprowadzą Cię przez cały proces którego efekty końcowe będziesz mógł podziwąc nie tylko na comiesięcznych raportach z wzrostami ale także na własnym rachunku bankowym obserwując wzrosty przychodów.
Chcesz rozpocząć współpracę z nami? Wypełnij formularz kontaktowy na dole strony a nasz zespół skontaktuje się z Tobą