A co, jeżeli jednak istnieje darmowy sposób, który zdecydowanie zwiększy widoczność Twoich produktów? W tym wpisie omówimy czym jest zakładka „zakupy” w Google i jak sprawić, żeby Twoje produkty tam się znalazły.
Czym jest Google Merchant Center
Google Merchant Center to narzędzie, które umożliwia przesyłanie wszystkich informacji o produktach bezpośrednio do Googla. Dzięki niemu dane takie dostępny asortyment, ceny, warianty i opisy mogą być wyświetlane bezpośrednio na wynikach wyszukać w zakładce zakupy.
Przystąpienie do GMC jest całkowicie bezpłatne, dodatkowo platforma daje milowość integracji z takimi usługami jak Google Ads Dzięki temu zyskujemy możliwość prowadzenia kampanii produktowych lub kampanii Performance Max na wszystkich kanałach Googla.
Merchant Center rozwijało się i ewoluowało przez lata — przekształcając się stopniowo z platformy do zarządzania stanami magazynowymi do kompleksowej platformy sprzedażowej. Obecnie GMC oferuje dziewięć programów dostępnych dla sprzedawców, w tym:
Reklamy produktowe
- Kup w Google
- Bezpłatne listy produktów
- Remarketing dynamiczny
- Opinie klientów
- Bezpłatne wyświetlanie produktów dostępnych lokalnie
- Reklamy lokalnego asortymentu produktów
- Promocje
- Ranking produktów
Każdy kto otworzy konto uczestniczyć w tych programach jednak nie każdy produkt nadaje się do wszystkich programów.
Na przykład, jeśli Twój sklep działa wyłącznie online i nie oferuje lokalnego asortymentu, raczej nie będziesz korzystać z programów takich jak „Bezpłatne wyświetlanie produktów dostępnych lokalnie” i „Reklamy lokalnego asortymentu produktów”.
Czym są bezpłatne informacje o produktach Google?
Bezpłatne informacje o produktach umożliwiają wyświetlanie produktów w zakładce zakupy Google. Zamiast płacić za wyświetlanie produktów w reklamach produktowych, ten program pozwala wyświetlać je w większej tj zarówno na głównej stroni jak i w zakładce zakupy. Dzięki temu będziesz mógł dotrzeć do większej liczby użytkowników, a to wszystko za darmo!
W związku z rozwojem na sprzedaż online, Google pierwotnie stworzyło kartę Zakupy Google jako agregat bezpłatnych informacji o produktach. Teraz Google wprowadza te wyniki również do głównej strony wyników wyszukiwania Google. Pomaga w ten sposób użytkownikom szybciej i łatwiej znaleźć, wybrać i porównać produkty dodane przez sprzedawców.
Od czasu wprowadzenia tej zmiany sprzedawcy na platformie zakupowej Google odnotowali znacznie większe zaangażowanie, kliknięcia i wyświetlenia swoich list produktów, co przełożyło się na większe przychody i sprzedaż dla ich firmy.
Jak bezpłatne informacje o produktach w Google wpływają na zakupy?
Należy pamiętać, że bezpłatne oferty nie „przewyższają” reklam produktowych na pierwszej stronie stron wyników wyszukiwania. To jak organiczne wyniki wyszukiwania w porównaniu z płatnymi wynikami wyszukiwania — nie oczekujesz, że Twoje strony organiczne pozycje przewyższają konkurencyjną reklamę w wyszukiwarce.
Na górze pierwszej strony wyników w Google znajduje się wydzielone miejsce na reklamy produktowe, które nie zostanie zastąpione przez bezpłatne informacje o produktach w Google.
Jednak tuż pod reklami google coraz częściej wyświetla rolkę produktów z zakładki „zakupy”. Ta wydzielona sekcja pozycjonuje się znacznie wyżej niż organiczne wyszukania ze stron internetowych. Jej dodatkowym atutem jest wizualne wyróżnienie użytkownik widzi zdjęcia i ceny. I właśnie tutaj zupełnie za darmo mogą znaleźć się Twoje produkty dzięki usłudze Google Merchant Center.
Jak skonfigurować bezpłatne informacje o produktach w Google
Bezpłatne listy produktów pozycjonują produkty Twojego sklepu w sposób, który może zwiększyć widoczność marki i sprzedaż. Rezygnując z tego programu, możesz stracić możliwość zdobycia nowych klientów!
Jeśli chcesz pozyskać więcej klientów dla swojej firmy, czas uruchomić bezpłatne informacje o produktach Google. Aby rozpocząć, wykonaj następujące kroki:
Stwórz nowe konto Google Merchant Center:
- Wejdź na stronę Google Merchant Center i wybierz Rozpocznij
- Wpisz informacje o swojej firmie
- Wybierz, gdzie Twoi mają płacić za zakupy (Google, Twoja witryna itp.)
- Wybierz platformy innych firm i wybierz swoje preferencje dotyczące poczty e-mail
- Prześlij plik danych o produktach, wybierając miejsce docelowe bezpłatnych aukcji w kroku z informacjami podstawowymi
Jak śledzić i mierzyć skuteczność swoich bezpłatnych informacji o produktach Google
W Google Merchant Center masz dostęp do raportów skuteczności swoich informacji o produktach. Korzystając z karty Przegląd, możesz znaleźć szeroki przegląd możesz sprawdzić jak duże zaangażowanie generują Twoje produkty.
Ta karta pokaże Ci, ile produktów jest aktywnych, wygasa oraz oczekuje na sprawdzenie i czy jakiekolwiek produkt został odrzucony.
Możesz także zobaczyć ijak radzą sobie poszczególne produkty. Załóżmy, że masz 10 produktów, które chcesz ocenić. W raporcie Wszystkie produkty wyszukaj te konkretne tytuły produktów, aby sprawdzić ich indywidualne zestawienie na temat skuteczności.
Możesz również tworzyć niestandardowe raporty bezpośrednio na swoim koncie Google Merchant Center!
Na karcie Wydajność możesz wybierać między pulpitami nawigacyjnymi, raportami, a nawet widocznością konkurencji, aby uzyskać odpowiednie informacje, których potrzebujesz. Łącząc swoje konto Google Analytics z Google Merchant Center, możesz nawet zobaczyć dane śledzenia konwersji dla swoich płatnych i bezpłatnych list produktów!
Zacznij korzystać z bezpłatnych informacji o produktach już dziś!
Jeśli chcesz dotrzeć ze swoimi produktami do większej liczby osób, bezpłatne informacje o produktach od Google Merchant Center to świetne miejsce żeby zacząć. To bezpłatna usługa, łatwe do zmierzenia i przynosząca wiele korzyści.
Potrzebujesz pomocy przy uruchamianiu i monitorowaniu bezpłatnych informacji o produktach? Skontaktuj się z nami i umów się na konsultacje z naszymi specjalistami od strategii marketingowych Google.