SEO na ratunek
Wprzypadku tradycyjnej reklamy zdolność konkurowania z innymi firmami zależy od budżetu wydanego na kampanie. W praktyce oznacza to, że jeśli prowadzisz małą firmę, prawie niemożliwe jest wyróżnienie się obok gigantów w swojej branży. Z drugiej strony Internet wciąż jest bardzo liberalnym medium. Podczas gdy główne marki wciąż mają coraz to większe budżety i wysoką rozpoznawalność, wyszukiwarki chcą też zapewniać użytkownikom najtrafniejsze wyniki, a nie koniecznie najlepiej opłacających się reklamodawców. Oznacza to, że dzięki dobrej strategii SEO Twoja mała firma ma szansę konkurować w Internecie nawet z największymi firmami i przyciągać więcej klientów online.
.
Wykorzystaj swoją niszę
Pierwszym krokiem do każdej strategii SEO jest określenie, które słowa kluczowe chcesz promować. Zasadniczo konkurowanie o krótkie, szerokie słowa kluczowe jest kiepskim pomysłem, ponieważ starsze witryny będą cię przewyższać za każdym razem. Na pierwszy rzut oka wydaje się to problemem jednak jest to tak naprawdę szansa dla Twojej firmy na stworzenie bardziej efektywnej drogi docierania do Twoich klientów. Duże firmy z dużą ilością produktów mają trudności z pisaniem unikalnych opisów wszystkiego co sprzedają, prowadzi do problemów z powielaniem treści. Wykorzystaj to na swoją korzyść i twórz niestandardowe opisy produktów, pokaż nie tylko to, co oferujesz, ale także zwróć uwagę na dodatkowe korzyści jakie Twoi klienci mogą zyskać. Opisy z długimi, szczegółowymi słowami kluczowymi w treści strony będą miały znacznie większą szansę na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Nawet jeśli Twoja firma nie opiera się na e-commerce, możesz pisać atrakcyjne opisy oferowanych usług. Możesz także skorzystać ze studiów przypadków oraz prezentować referencje, aby pokazać, w jaki sposób pomogłeś klientom, i umieścić słowa kluczowe z długimi ogonami na tych stronach.
Docieraj do lokalnych odbiorców
Jako mała firma prawdopodobnie działasz na wąskim obszarze, obsługujesz określone miasto lub region. W przeciwieństwie do dużych marek, które mogą mieć setki lub tysiące fizycznych lokalizacji na całym świecie, możesz użyć lokalnego SEO, aby dotrzeć do odbiorców. Kierując reklamy do lokalnych odbiorców, bardziej prawdopodobne jest przyciągnięcie odwiedzających witrynę, którzy faktycznie staną się klientami. A jeśli zastosujesz w swojej witrynie słowa kluczowe oparte na lokalizacji, możesz nawet przewyższyć większe firmy w Twojej okolicy
Twórz treści związane z Twoją branżą
Ok, masz już bazę unikalnych opisów oraz zbudowaną strategię lokalnego pozycjonowania. Dobre wykonanie tych prac to solidne fundamenty twojej strategii SEO. Jednak to tylko fundamenty Twoim celem jest zbudowanie całego domu czyli silnej pozycji Twojej marki w internecie. Żeby tego dokonać, musisz rozpocząć kampanię content marketingową. Content marketing to skuteczny sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów oraz stworzenie rozpoznawanego wizerunku Twojej firmy w branży. Może także pomóc Twojej małej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. I choć technicznie jest to odrębna strategia od SEO, to w połączeniu z wcześniej opisanymi strategiami może przynieść dużo lepsze efekty. Dzięki publikowaniu postów na blogu, artykułów, filmów, a nawet przewodników do pobrania, które są dostosowane do odbiorców, możesz budować zaufanie potencjalnych klientów, pokazując im swoją wiedzę. Dzięki temu że Twoja grupa odbiorcza jest znacznie węższa niż grupy do której celują branżowi giganci, będzie Ci o wiele łatwiej wybierać tematy które są bardziej dopasowane do ich potrzeb. Oprócz umocnienia Twojej pozycji jako autorytetu w branży, oryginalne treści pomogą Ci również zdobyć linki zewnętrzne do Twojej witryny. Zdobywanie linków to świetny sposób na zwiększenie widoczności Twojej strony co pomaga jeszcze skuteczniej konkurować z dużymi markami
Zbuduj swoją markę
Duże korporacje mają budżet na prowadzenie krajowych kampanii reklamowych i prezentowanie swojej marek milionom konsumentów, ale te działania nie są trwałe. Widzowie co prawda mogą pamiętać reklamę, która ich rozśmieszyła, lub reklamę w magazynie, która wyglądała interesująco, ale nie koniecznie firmę, która się reklamowała. Gdy odwiedzający pojawią się w Twojej witrynie, pokaż im, co wyróżnia Cię spośród innych opcji. Niezależnie od tego, czy jest to doskonała obsługa klienta, pasja do branży czy wkład w lokalną społeczność, powinieneś podkreślić te wyjątkowe cechy, aby budować swoją markę. Chociaż sieci handlowe i główni gracze w branży mogą mieć przewagę w postaci niskich cen i wygody, po prostu nie mogą konkurować w zakresie budowania osobistych relacji z klientami. Kiedy to zrobisz, budując swoją markę, odniesiesz większy sukces – niezależnie od branży.
Czy Twoja firma ma własną strategię SEO?
Jeśli Twoja firma ma problemy z konkurowaniem z głównymi korporacjami, potrzebujesz dobrej, opartej na lokalizacji strategii SEO, aby wyróżnić się w Internecie. Nasze pakiety SEO dla małych i średnich firm mogą w tym bardzo pomóc. Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu, zaangażowanym członkom zespołu i dziesiątkom tysięcy złotych przychodów generowanych dla firm naszych klientów, jesteśmy zaufanym SEO partnerem dla małych i średnich firm.