Na faceboook’u codziennie jest aktywnych ponad 1,5 miliarda użytkowników. Nic dziwnego więc, że ta platforma jest najczęściej wykorzystywana przez firmy jako okazja do rozwoju i pozyskania nowych klientów. Dzięki reklamom na Facebooku możesz dotrzeć do ludzi szukających Twoich produktów i usług. Jeśli chcesz uzyskać jak najwięcej z reklam, musisz nauczyć się je odpowiednio optymalizować. W innym przypadku Twoje starania mogą pójść na marne!
W tym poście, poznasz cztery korzyści płynące z optymalizacji oraz cztery techniki takich działań.
Zaczynajmy!
1. Zadbaj o harmonogram reklam
Kiedy prowadzisz kampanię reklamową na Facebooku, w pełni możesz monitorować jej wyniki. Dzięki temu można zobaczyć w których dniach i godzinach masz najlepsze wyniki i które pory dnia przeganiają resztę.
Możesz podzielić każdy dzień przez godziny, aby zobaczyć, kiedy twoja publiczność najbardziej angażuje się pod Twoim materiałem reklamowym.
Skoro już poznałeś kiedy Twoja grupa docelowa jest najbardziej aktywna, nie pozostaje nic innego jak ustawienie odpowiednio kampanii. Pamiętaj, że możesz ustawić reklamę w taki sposób, że będzie wyświetlała się tylko we wtorki i środy między 10-15. Dzięki temu wydasz mniej budżetu, a z większym prawdopodobieństwem dotrzesz idealnie do swojej grupy docelowej.
2. Wykorzystaj rotacje reklam
Jeśli chcesz odnieść sukces w działaniach związanych z optymalizacją reklam na Facebooku, użyj rotacji reklam. Pomaga to uniknąć “zmęczenia” reklam i niepotrzebnego wyklikania ich przez publiczność. Regularna zmiana kreacji sprawia, że Twoi odbiorcy nie mogą przyzwyczaić się do jednej reklamy więc ciężej jest im ją zignorować. Tworząc kolejną kampanię wywołujesz nowe bodźce.
Po skonfigurowaniu kampanii reklamowej na Facebooku możesz mieć wiele zestawów reklam z różnymi reklamami. Możesz zaplanować, aby Twoja reklama była ustawiona i aktywna w różne dni tygodnia. Oznacza to, że Twoi odbiorcy będą codziennie widzieć inną reklamę. Tym samym zachowasz świeżość kreacji i masz szanse na zwiększenie zaangażowania.
3. Przeprowadź testy A/B
Testowanie A / B ma kluczowe znaczenie dla technik optymalizacji reklam na Facebooku. Możesz przetestować różne elementy swojej reklamy, aby upewnić się, które z nich przynoszą najlepsze efekty.
Eksperymentowanie z tymi elementami pomoże Ci stworzyć idealną kampanie, w pełni dostosowaną do Twoich odbiorców.
Możesz przetestować takie elementy, jak:
• Kreacja
• Umieszczenie reklamy
• Tekst reklamy
• Przyciski wezwania do działania
• Oferta wartości
Możesz przetestować te różne elementy, aby upewnić się, że wyświetlasz najlepszą reklamę dla swoich odbiorców.
Podczas przeprowadzania testów upewnij się, że testujesz tylko jeden element na raz. Testowanie zbyt wielu funkcji naraz zaburzy wyniki i sprawi, że zbyt trudno będzie ustalić, które z nich faktycznie prowadzą do rezultatów.
4. Wyklucz osoby, które już dokonały konwersji
Jeśli Twoje reklamy przynoszą konwersje to znaczy, że działają i są w pełni w porządku. Ważne jest jednak, aby wykluczyć osoby, które zareagowały już na Twoją kampanię z grupy docelowej. Dzięki temu masz kontrolę nad tym ilea razy komunikat zobaczy jedna osoba. Pamiętaj, nie chcesz wyświetlać kampanii do osób, które już zareagowały lub kupiły Twój produkt/usługę. W momencie gdy doszło do konwersji, Twoja kampania reklamowa nie jest już dla nich atrakcyjna, więc możesz budzić już tylko negatywne emocje. Aby tego uniknąć wyklucz osoby, które zareagowały ze swojej obecnej grupy za pomocą niestandardowych grup odbiorców.
Utworzenie niestandardowej grupy odbiorców pozwoli wyświetlać różne reklamy: potencjalnym klientom oraz tym, którzy już zareagowali.
Załóżmy na przykład, że twoją początkową kampanią było nakłonienie odbiorców do zakupu ekologicznego środka do czyszczenia toalet. Po przekonwertowaniu tych potencjalnych klientów grupujesz i zaczynasz wyświetlać reklamy organicznych środków czyszczących pod prysznic. Jeśli podobał im się środek do czyszczenia toalet, wyświetlenie reklamy środka do czyszczenia prysznica może zainteresować ich i skłonić do ponownej konwersji. ????
Tworząc niestandardowych odbiorców dla tych, którzy dokonali konwersji, możesz rozpocząć ich na drodze do dokonania kolejnej trafnej konwersji na podstawie ich wcześniejszego zakupu. To świetny sposób na tworzenie powracających klientów.
Na koniec
Jeśli posiadasz jakieś pytania lub chcesz abyśmy przygotowali dla Ciebie odpowiednie testy kampanii lub praktyczne szkolenie z przygotowania kampanii – prosimy o kontakt pod adres august@blackmewa.pl